روزنامه اتحاد ملت

قطع اینترنت موقع کنکور و پیشنهاد ملانصرالدین!/بقلم حاج سعیدی

 

 

امروز قصد داریم خیلی چکشی و سریع برویم سر اصل مطلب و صغری کبری نچینیم. بحث کنکور ۱۴۰۲ است و اصلاً هم شوخی بردار نیست. چند روز قبل یکی از مسئولان عالی وزارت علوم برای جلوگیری از تقلب در پروسه برگزاری آزمون سراسری بدون اینکه لبخند بزند و یا آثاری از مطایبه و شوخی در چهره اش نمایان باشد، پیشنهاد کرده اینترنت کل کشور را هنگام برگزاری کنکور قطع کنند!

این پیشنهاد با استقبال وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روبرو شده و ایشان فرموده اند: قطع اینترنت در حوزه برگزاری کنکور یکی از راه‌حل‌های موجود است. مطمئن هستم که مردم قطع اینترنت را می‌پذیرند، چرا که سرنوشت فرزندانمان در گرو کنکور است. با توجه به تعداد زیاد داوطلبان، مردم با سعه صدر در زمان برگزاری آزمون سراسری با ما همکاری لازم را خواهند داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: یک راه حل دیگر این است که از تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های امتحانی استفاده و تلاش کنیم تا داوطلبان در یک شرایط امن در آزمون سراسری شرکت کنند.( سایت بیتوته)

حقیقت امر این ماجرا ما را یاد داستانی از ملانصرالدین انداخت. بندۀ خدایی هنگام تلاش برای دستیابی به آخرین ته مانده های ماست، دستش در کوزه گیر می کند و خانواده هر چه تلاش کردند نتوانستند دستش را از کوزه خارج کنند. به ناچار او را نزد ملا بردند و از او طلب چاره کردند. ملا دستور داد دستش را قطع کنند! اطرافیان دست مرد نگون بخت را قطع کردند و دوباره نزد ملا آمدند که دست را قطع کردیم ولی هنوز از کوزه بیرون نیامده است! ملانصرالدین نگاهی عاقل اندر سفیه در مراجعان کرد و گفت: خوب کوزه را بشکنید… این را هم من باید به شما بگویم؟!

حالا حکایت تقلب در کنکور است. کسی تجهیزات چند میلیونی ارتباطی می خرد و در گوش و ریش و موی خود جاساز می کند، قطعاً برای تقلب سازمان یافته راه و چاره دیگری اتخاذ می کند.

پدیده فروش سؤالات و بروز تقلب در کنکور سال گذشته در حالی از سوی مسئولان وقت سازمان سنجش تکذیب شد که در برخی موارد ادعا می‌شود هنوز پرونده‌های شبهه‌دار تعداد زیادی از پذیرفته شدگان رشته‌های پرطرفدار علوم تجربی بدون تعیین تکلیف و با وساطت تعدادی از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مختومه اعلام شده و این داوطلبان اکنون در پرطرفدارترین صندلی های دانشگاه تحصیل می‌کنند.

یادمان باشد این بندگان خدا اگر نتوانند سر جلسه با بیرون ارتباط بگیرند، روز قبل به سوالات دسترسی پیدا می کنند و آنها را در خانه تمرین می کنند.  اگر سوالات هم لو نرود، بیل که به کمرشان نخورده است. صندلی دانشگاه را می خرند. اگر صندلی پیدا نکردند، مدرک دانشگاهی می خرند! تنها راه چاره مبارزه با مافیای کنکور  و جلوگیری از فروش سوال و تقلب و صندلی فروشی و … جمع کردن بساط کنکور و مبارزه جدی با مافیای صندلی و مدرک فروشی است. این را هم من باید به شما بگویم؟!

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha