روزنامه اتحاد ملت

رتبه ۱۴۴ دنیا و تحقق آرزوهای دیجیتال!/به قلم وحید حاج سعیدی

 

خدا را کرور کرور شکر این روزها دولت در تلاش است لابلای مذاکرات برجامی و اجرای رتبه بندی فرهنگیان و جلوگیری از خشک شدن تالاب ها و … پهنای باند اینترنت را افزایش دهد و اگر خرید خانه، مسکن، خودرو، اجاق گاز، یخچال و … برایمان تبدیل به رویا شده است، دستکم آرزوهای دیجیتال ما در حال تحقق هستند!
البته به شرطی که مردم هم توقع شان را پایین بیاورند و همین که مای کامپیوتر و کنترل پنل کامپیوترشان بدون فیلتر شکن باز می شود، خدا را شکر کنند و آن را به فال نیک بگیرند!
در جریان هستید که این روزها برخی مردم گیر داده اند به اینترنت و از کیفیت اینترنت اظهار نارضایتی کرده اند که معاون وزیر ارتباطات پاسخ مستدل و مشعشعی به هموطنان ارائه نمود. اصل داستان به روایت جراید ….
باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات گفت: علت نارضایتی مردم از کیفیت اینترنت رشد شتابان تقاضاست، البته کیفیت پایین نیامده و آمارها این را اثبات می‌کند، اما سطح توقع مردم از سرویس‌ها افزایش یافته و تعداد کاربرانی که از سرویس‌ها استفاده می‌کنند نیز افزایش یافته‌است
به گزارش ایرنا، وی افزود: در حوزه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال دست‌کم باید پهنای باند ۱۰۰ مگا بیت بر ثانیه را فراهم کنیم. شورای عالی فضای مجازی حکمی داشت که طی آن باید امکان دسترسی به ۲۰ میلیون پورت فراهم شود.
باقری اصل ادامه داد: سرعت و پهنای باند کنونی برای تحول در اقتصاد دیجیتال کافی نیست. متوسط سرعت اینترنت ثابت ما زیر ۱۰ مگ است و رتبه ۱۴۴ دنیاییم. در اینترنت همراه سرعت نزدیک ۳۰ است و رتبه ما بین ۷۱ تا ۷۳ است. اگر پهنای باند کافی فراهم نشود، آرزوهای دیجیتالمان محقق نمی‌شود.
مردم انتظار کیفیت بهتر اینترنت دارند، این توقع حق آنهاست و مردم می‌خواهند از این پلتفرم کسب درآمد کنند
ملاحظه فرمودید داستان از چه قرار است؟ قابل توجه دوستانی که بساط راه انداخته اند در این پلفتفرم با فروش لیف و تاس حمام و روشور و سرخاب سفیداب در حال کسب درآمد هستند. این دوستان علاوه بر اینکه معاون وزیر را به زحمت انداخته اند، مانع از تحقق آرزوهای دیجیتال ما نیز شده اند!

با این حال ناگفته نماند به سوی همین چراغ مودم قسم در این شرایط حساس ما به هیچ عنوان راضی به دردسر افتادن دولت و تلاش برای تغییر رتبه ۱۴۴ بین کشورهای دنیا نیستیم و به قول شاعر « قانعیم بیشتر از این چه بخواهیم از تو این که / گاهگاهی نت ما وصل شود هم کافیست!»
در ضمن همین که این بار سرعت کم اینترنت را گردن کوسه ها نیانداختید که کابل های اینترنت زیر آب را گاز زده اند یا فلان کشتی سیم اینترنت را قطع کرده است، پرچم بالاست! هیچ چیز بهتر از صداقت نیست!

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha