روزنامه اتحاد ملت

سند کمپانی خودرو دقیقاً چیست؟ و برای گرفتن سند کمپانی المثنی خودرو چه کار باید انجام بدهیم؟

 

سند کمپانی خودرو دقیقاً چیست؟

این برگه در واقع سند قطعی ماشین است.سند کمپانی ماشین را نباید با برگ سبز ماشین اشتباه گرفت. برگ سبز خودرو هنگام پلاک شدن ماشین از طرف نیروی انتظامی به دارنده ماشین داده می‌شود و در اصل سند مالکیت پلاک خودرو است.
در حالی که سند کمپانی خودرو را قوه قضائیه صادر می‌کند و از نگاه قانون، سند خودروی شما به حساب می‌آید. به همین دلیل نیز مفقود شدن سند قطعی خودرو بسیار موضوع حساسی است و گرفتن سند کمپانی المثنی نیاز به طی کردن مراحل قانونی ویژه‌ای دارد.

مفقود شدن سند قطعی خودرو

در صورتی که متوجه مفقودی سند کمپانی خودروی خود شده‌اید، فوراً باید گم شدن آن را آگهی کنید تا از سوءاستفاده‌های احتمالی پیشگیری شود. مفقود شدن سند قطعی خودرو به اندازۀ مفقودی خود خودرو اهمیت دارد.
در واقع تا زمانی که اقدام به درج آگهی مفقودی سند خودرو نکنید، تمام تبعات قانونی هر گونه خلافی که با آن انجام شود متوجه شما خواهد بود. همچنین برای گرفتن سند کمپانی المثنی خودرو شما به چاپ این آگهی نیاز دارید.
به این ترتیب که دست‌کم باید ۱۰ روز از انتشار آگهی مفقودی سند ماشین شما گذشته باشد تا بتوانید برای دریافت سند المثنی اقدام نمایید. این بازۀ زمانی به شما فرصت می‌دهد تا پیش از هر اقدامی، برای پیدا کردن سند مفقودی ماشین خود نیز بیشتر تلاش کنید.

آگهی مفقودی سند کمپانی خودرو

نخستین اقدامی که پس از گم شدن سند ماشین باید انجام دهید، دادن آگهی مفقودی سند کمپانی خودرو به یک روزنامه کثیرالانتشار است. در واقع شما با ثبت آگهی به طور رسمی گم شدن سند خودروی خود را اعلام می‌کنید و اعتبار قانونی آن را ساقط می‌نمایید.
از طرف دیگر، برای گرفتن سند ماشین المثنی، چاپ یک نوبت آگهی مفقود شدن سند کمپانی خودرو در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار الزامی است.روزنامه اتحاد ملت بدلیل کم هزینه بودن و اینکه در سراسر کشور نیز ارسال می شود مقرون به صرفه ترین روزنامه ای است برای اعلام آگهی مفقودی می باشد.
از طریق شماره تماس های زیر در هر ساعتی از شبانه روز می توانید آگهی خود را برای درج در این روزنامه اعلام کنید: ۰۲۱۸۸۹۸۲۱۳۷ – ۰۲۱۸۶۰۵۴۱۱۸ – ۰۹۳۳۰۱۶۴۴۳۳
طبق قانون، پس از گذشت ۱۰ روز از تاریخ این آگهی، شما می‌توانید برای درخواست سند کمپانی المثنی به نمایندگی شرکت خودروسازی تولیدکنندۀ ماشین خود مراجعه کنید.

نمونه متن آگهی مفقودی سند کمپانی خودرو

برای درج آگهی مفقودی سند کمپانی خودرو کافی است نام و نام خانوادگی مالک و مشخصات ماشین شامل مدل، شماره موتور، شماره شاسی و پلاک را به روزنامه کثیرالانتشار بدهید.
سند کمپانی خودرو … مدل … به شماره شاسی … و شماره موتور … و شماره پلاک … به نام … مفقود شده و فاقد اعتبار قانونی است.

مدارک لازم برای گرفتن سند کمپانی المثنی

برای گرفتن سند کمپانی المثنی از شرکت خودروسازی باید این مدارک را با خود همراه داشته باشید:
. اصل و کپی کارت ملی مالک خودرو
. اصل و کپی برگ سبز ماشین
. آگهی مفقودی سند کمپانی خودرو در روزنامه کثیرالانتشار که حداقل ۱۰ روز از تاریخ انتشار آن گذشته باشد.

توجه داشته باشید که حضور مالک خودرو (یا نمایندۀ قانونی او با وکالت‌نامۀ رسمی) و خود اتومبیل ضروری است. کارشناسان رسمی کمپانی‌های خودروسازی، اتومبیل شما را بررسی می‌کنند و اطلاعات را تطبیق می‌دهند.
همچنین هنگام گرفتن سند المثنی کمپانی باید به این نکتۀ بسیار مهم توجه داشت که این فرایند زمان‌بر است. مدت زمان صدور سند المثنی خودرو شاید تمام یک روز کاری طول بکشد. بنابراین توصیه می‌شود که صبح زود و در ساعات ابتدایی زمان کاری به این مراکز مراجعه کنید.
همچنین هزینه صدور سند کمپانی المثنی خودرو در شرکت‌های گوناگون با هم متفاوت است. این مبالغ از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در همان مکان از شما دریافت می‌شود.

نحوۀ گرفتن سند کمپانی المثنی خودرو

پس از مراجعۀ حضوری به کمپانی سازندۀ خودرو، ابتدا کارمندان مدارک شناسایی خودرو و مالک آن را بررسی می‌کنند. سپس کارشناسان به وارسی دقیق خودرو می‌پردازند و مشخصات آن را با مدارک ثبت‌شده تطبیق می‌دهند.
پس از تأیید آنها، شما به باجۀ صدور مدرک می‌روید و سند کمپانی المثنی خودرو را دریافت می‌کنید. هم‌زمان می‌توانید برای دریافت فاکتور خرید المثنی خودرو نیز درخواست بدهید و آن را همراه با سند کمپانی خودرو المثنی دریافت کنید.
توجه به این نکته ضروری است که برگه کمپانی المثنی بر مبنای مدارک قانونی ثبت‌شده در بایگانی رسمی شرکت سازندۀ خودرو صادر می‌شود. بنابراین سند المثنی ماشین به نام آخرین کسی خواهد بود که به عنوان مالک ماشین در دفترخانه‌های رسمی ثبت شده است.
در نتیجه، چنانچه ماشین خود را بدون به نام زدنِ سند کمپانی و فقط با به نام زدنِ برگ سبز خریده باشید، باید برای گرفتن سند کمپانی المثنی خودرو به مالک قبلی آن رجوع کنید.
همچنین اگر به این فسرخس

تبریز

رد دسترسی نداشته باشید، باید درخواست استعلام خود را به دادگاه ارائه دهید. بنابراین اگر قصد خرید خودرو دست‌دوم دارید، حتماً پس از انجام مراحل تعویض پلاک، به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی بروید و سند کمپانی خودرو را نیز به نام خود بزنید.

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

admin

سه شنبه , ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

درود بر آقا حسین
برای دریافت سندکمپانی می تونید یک آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار ثبت می کنید که شما می توانید به صورت غیرحضوری و و با کمترین هزینه اگهی تون رو در روزنامه کثیرالانتشار اتحاد ملت به آدرس https://agahirozname.ir/ ثبت کنید و ده روز بعد از تاریخ انتشار با اصل روزنامه و بقیه مدارک خودرو که به نامتون هست مراجعه کنید به نمایندگی شرکتی که خودروخریداری شده و آنجا درخواست سندکمپانی دهید .

نپذیرفتن | پاسخ | ویرایش سریع | ویرایش | جفنگ | زباله‌دان

admin

سه شنبه , ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

درود برآقا حسن
برای دریافت سندکمپانی جدا باید درخواست دهید یک آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار ثبت می کنید که شما می توانید به صورت غیرحضوری و و با کمترین هزینه اگهی تون رو در روزنامه کثیرالانتشار اتحاد ملت به آدرس https://agahirozname.ir/ ثبت کنید و ده روز بعد از تاریخ انتشار با اصل روزنامه مراجعه کنید به نمایندگی شرکتی که خودروخریداری شده آنجا درخواست سندکمپانی دهید .

admin

یکشنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۱

سلام امیر جان
این مورد رو میتونید از راهنمایی و رانندگی جویا شوید.

admin

یکشنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۱

سلام حسین جان
معمولا هر مدرکی گم شود می بایست یه نوبت آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار منتشر کنید و بعد از ده روز همراه با مدراکی دیگری که مورد نیاز است رو به دستگاه مربوطه ارائه دهید.

admin

دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱

علی جان از طریق پلیس راهنمایی جویا شوید

admin

دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱

رحامن جان از طریق راهنمایی رانندگی جویا شوید.

admin

یکشنبه , ۸ آبان ۱۴۰۱

همون برگ سبز کفایت می کند

admin

سه شنبه , ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

سلام میتونید از جایی که خریداری کردید پیگیری کنید

کشاورز

پنج شنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

سلام و عرض ادب؛
یک سوال داشتم آیا ممکنه مدل سال تولید خودرو مندرج در سند کمپانی با مدل سال تولید درج شده در برگ سبز خودرو متفاوت باشه؟

حمیدرضا

یکشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

با سلام، من دو روز پیش یک ماشین جک j5 خریداری کردم و بعداز بازدید بیعانه دادم تا مابقی مبلغ رو تهیه کنم
فروشنده گفت تمام مدارک کامل هست
تازمانی که چک تضمین شده تهیه کنم اونم تو دفترخونه وکالت زده بود
موقع تحویل دیدم برگه کمپانی نیست
گفت ماشین برای پسرم هست پیداش میکنم بهت میدم ولی الان دوروزه که ازش خبری نیست، زنگ و اس هم جواب نمیده
لطفا راهنمایی کنید که باید الان من چکار کنم برای تعویض پلاک
بجز برگه کمپانی مابقی مدارک کامل هست
با تشکر

میلاد

پنج شنبه , ۲۸ دی ۱۴۰۲

باسلام
من چند سال پیش یه ماشین خریدم
برگ سبز و کارت ماشین به نام خودم شده اما برگه کمپانی به نام صاحب قبلی ماشینه و حالا میخوام ماشین رو بفروشم آیا برای تعویض پلاک مشکلی پیش میاد یا نه؟
برگه کمپانی دست خودمه

حسین

پنج شنبه , ۲۵ خرداد ۱۴۰۲

با عرض سلام یه سوال داشتم من ماشینی خریدم از کسی برگ سبز ماشین و پلاگ و کارت و کارت سوخت بنام خودم هست ولی دیگه برای بنام کردن سند کمپانی پیش مالک قبلی نرفتم اگه خدا نکرده مالک قبلی فوت کرده باشه تکلیف چی میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون .

حسن

یکشنبه , ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

سلام بعداز تعویض پلاک و سند سبز همراه مدارک به باجه تعویض پلاک دادم و موقع دریافت مدارک سند کمپانی داخل نبودش

امیر

یکشنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۱

ایا برگه کمپانی موتور سیکلت برا خرید وفروش الزامی است. یا برگ سبز کفایت میکند. چون برگه کمپانی نداشته از اول خریدم.

امیر

یکشنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۱

سلام برگ کمپانی موتور سیکلت برا خرید و فروش الزامی هست؟؟

حسین

جمعه , ۵ اسفند ۱۴۰۱

سلام بنده ماشین ازشهری دیگر خریدم ساکن تهران برگه سبز دارم سند کمپانی ندارم تویوتا قدیمی باید چجوری بگیرم نمیتونم ازکجا شروع کنم

علی

سه شنبه , ۲۰ دی ۱۴۰۱

با سلام
بنده یه ماشین خریدم که تاریخ برکه کمپانی ۹۴/۵/۱۵ هستش ولی روی بدنه ماشین ۹۳ حک شده حال تکلیف چیست.

رحمان

جمعه , ۱۶ دی ۱۴۰۱

سلام من تازه ماشینمو خریدم و سند کمپانی ندارد ایا برای خرید و فروش سند کمپانی لازم است یا ن ؟
چون فهمیدم سند کمپانی را موقع تعویض پلاک میگیرن ویا جمع اوری کردن سند کمپانی رو

مسعود

چهارشنبه , ۴ آبان ۱۴۰۱

درود
شما یه بار میگید برگه سبز اصل کاره دیگه نیاز به دفترخانه نیست وهمه چیز ماشین برگه سبزشه ازاون طرف میگید نه باید برید دفترخونه ثبتش کنید دقیقا ما باید چیکارکنیم صاحب این وب دفترخونس یا تعویض پلاک انتظامیه؟

جعفر

دوشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۰

سلام اگر برگ سبز خودروی صفر به تاریخ یک ماه پیش صادر شده باشد و بیمه نامه هم رسیده باشد سند کمپانی تا کی میرسد؟

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha