روزنامه اتحاد ملت

گم شدن کارت بازرگانی و گرفتن کارت بازرگانی المثنی

کارت بازرگانی چیست؟

در قوانین ایران، فقط افرادی حق صادرات و واردات کالا را دارند که دارای کارت بازرگانی معتبر باشند. تمام اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به گرفتن این مدرک از اتاق بازرگانی هستند. این اصل برای مدیران عامل شرکت‌های بازرگانی و تاجران ایرانی یکسان است. در واقع کارت بازرگانی به افراد اجازۀ قانونی تجارت را می‌دهد. درج آگهی مفقودی کارت بازرگانی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و درخواست تعلیق آن نیز به معنای بی‌اعتبار شدنش است. صادر شدن این کارت برای بازرگانان و شرکت‌های خارجی نیازمند معاملۀ متقابل است. به این معنی که کشور آنها نیز به بازرگانان و شرکت‌های ایرانی اجازۀ فعالیت مشابه را بدهد. اعتبار کارت بازرگانی در حال حاضر یک سال است، با این حال می‌توان تحت شرایطی آن را تمدید کرد.

گم شدن کارت بازرگانی

کارت بازرگانی از جمله مدارک شناسایی معتبری است که امکان سوءاستفاده از آن به شکل‌های مختلف وجود دارد. بنابراین در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن کارت بازرگانی خود باید فوراً گم شدن آن را گزارش دهید. برای این منظور، شما باید یک نوبت آگهی مفقودی کارت بازرگانی به یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار بدهید. علاوه بر پیش‌گیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، برای گرفتن کارت بازرگانی المثنی نیز به چاپ این آگهی نیاز خواهید داشت. همچنین چنانچه شما قصد تعلیق کارت بازرگانی خود به دلایلی دیگر را داشته باشید، باز هم درج آگهی در روزنامۀ کثیرالانتشار الزامی است. اگر مدارک شما به سرقت رفته است حتماً آن را به نیروی انتظامی نیز اطلاع دهید. گفتنی است که همیشه مراجعه به سایت «پُست‌یافته» برای آگاهی از پیدا شدن احتمالی مدرک گم‌شدۀ شما نیز ضروری است.

نخستین قدم:

مهم‌ترین مدرکی که برای درخواست کارت بازرگانی المثنی به آن نیاز دارید، آگهی مفقودی کارت بازرگانی در یک روزنامۀ کثیرالانتشار است. پس از آن کافی است آگهی روزنامه را به اتاق بازرگانی ارائه دهید و با پر کردن فرم تقاضای تعلیق، برای اخذ کارت المثنی اقدام کنید. به منظور ثبت‌نام برای گرفتن کارت جدید باید به قسمت عضویت در سایت اتاق بازرگانی مراجعه نمایید. هزینۀ صدور کارت بازرگانی المثنی نیز به صورت آنلاین از شما گرفته می‌شود. همچنین اگر قصد تمدید همزمان کارت خود را دارید می‌توانید با ارائۀ مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پروندۀ تمدید کارت عضویت و بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی این کار را به سرانجام برسانید.

 

نمونه متن آگهی مفقودی کارت بازگانی :

«کارت بازرگانی به شمارۀ … به نام شرکت/شخص … مفقود شده و از درجۀ اعتبار ساقط است».

روزنامه اتحاد ملت به عنوان کم هزینه ترین روزنامه کثیرالانتشار نسبت به انتشار آگهی های مفقودی کارت بازرگانی  در سراسر ایران آماده خدمات دهی به هموطنان عزیزمان است

روزنامه کثیرالانتشار اتحاد ملت با گستره سراسری این امکان را برای همه هموطنان عزیزمان فراهم آورده است که با یک تماس تلفنی یا به صورت آنلاین در سایت  آگهی روزنامه با متن پیشنهادی خودتان و کم ترین هزینه در  روزنامه اتحاد ملت  منتشر نمایید. شماره ۰۹۳۳۰۱۶۴۴۳۳ آماده پاسخگویی  و راهنمایی شما عزیزان هستند.ضمنا در ساعات غیر اداره به صورت ۲۴ ساعته از طریق واتساپ  و  سامانه ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشارمی توانید با همکاران ما نیز در ارتباط باشید.

پذیرش چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار اتحاد ملت

سامانه ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

۰۲۱۸۸۹۸۲۱۳۷

۰۲۱۸۶۰۵۴۱۱۸

۰۲۱۸۶۰۵۲۳۹۰

۰۲۱۸۸۳۹۰۳۸۶

۰۲۱۸۶۰۵۲۷۷۵                                            

۰۲۱۸۶۰۵۴۸۱۰                                                      

۰۹۳۳۰۱۶۴۴۳۳

اتحاد ملت
کثیرالانتشار

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha