روزنامه اتحاد ملت

گم شدن برگ سبز خودرو و نحوه دریافت المثنی

 

 

همانگونه که می دانید هر خودرو ۳ مدرک قانونی دارد که مالک آن را مشخص می کند.

۱- برگ سبز خودرو که در حال حاضر به عنوان سند رسمی خودرو شناخته می شود.

۲- سند کمپانی خودرو

۳- کارت خودرو یا همان کارت ماشین که همراه داشتن آن در زمان رانندگی الزامی است و مانند گواهینامه همیشه باید همراه خود داشته باشید.

 

این مدارک جزو مدارک مهمی هستند که در صورت گم شدن باید برای تهیه المثنی اقدام کنید. مرجع صدور المثنی برای کارت ماشین و برگ سبز خودرو، مراکز تعویض پلاک هستند. سند کمپانی خودرو نیز سندی است که توسط دفاتر اسناد رسمی صادر می شود. این سند در صورتیکه مشکل قضایی پیش بیاید مورد نیاز است. البته درپی کشمکش های بین اسناد رسمی و پلیس در حال حاضر برگ سبز خودرو به عنوان سند رسمی خودرو محسوب می شود و به گفته چند مقام مسئول در مجلس و پلیس راهور نیازی به دریافت سند از دفاتر اسناد رسمی نیست.

 

مراحل دریافت برگ سبز المثنی

 

۱- ابتدا سری به سایت پست یافته به آدرس postyafteh.post.ir بزنید تا در صورت پیدا شدن بتوانید از طریق پست آن را دریافت کنید. اسناد و مدارک اگر توسط فردی پیدا شود معمولا به پست تحویل داده می شود. بنابراین شانس اینکه برگ سبز خودرو شما نزد پست باشد وجود دارد.

 

۲- چاپ یک نوبت آگهی مفقود شدن برگ سبز در روزنامه های کثیرالانتشار

 

پس از استعلام مفقودی برگ سبز خودرو در سایت پست یافته و عدم وجود مدرکی به نام شما یا با کد ملی شما، باید در روزنامه ای کثیرالانتشار آگهی چاپ کنید و به طور رسمی اعلام مفقودی کنید. نمونه هایی از آگهی مفقودی برگ سبز خودرو را در روزنامه کثیرالانتشار می بینید.

 

متن این آگهی بدین شکل است: اصل برگ سبز خودرو ….. مدل ….. به رنگ …… به شماره انتظامی (پلاک) ….. شماره موتور ….. و شماره شاسی ….. به نام ….. مفقود شده و از درجه اعتبار ساقط می باشد.

 

مفقودی برگ سبز خودرو در روزنامه کثیرالانتشار.

ثبت این آگهی برای دریافت برگ سبز جدید الزامی است و با این آگهی برگ سبز قدیمی قانونا از درجه اعتبار ساقط می شود.

 

۳- دریافت نوبت اینترنتی از مراکز تعویض پلاک و مراجعه برای دریافت برگ سبز المثنی

 

پس از گذشت ۱۰ روز از چاپ آگهی در روزنامه و اعلام مفقودی برگ سبز خودرو، باید برای مراجعه به مراکز تعویض پلاک ابتدا اقدام به اخذ نوبت اینترنتی تعویض پلاک کنید. در حال حاضر تمامی مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور تنها با ارائه نوبت اینترنتی، خدمت رسانی می کنند و امکان دریافت خدمات بدون اخد نوبت امکان پذیر نیست.

 

برای دریافت نوبت باید به آدرس nobatdehi.epolice.ir مراجعه و پس از ورود و ثبت نام باید از بخش خدمات، سند مالکیت المثنی را انتخاب کنید. با جستجوی مراکز و انتخاب یکی از مراکز می توانید زمان مراجعه را به دلخواه ثبت کنید.

 

مدارک مورد نیاز برگ سبز المثنی خودرو:

 

– آگهی مفقودی در یک روزنامه کثیرالانتشار که ۱۰ روز از تاریخ انتشار آن گذشته باشد.

– عدم خلافی خودرو که باید در مرکز تعویض پلاک گرفته شود.

– بیمه‌ شخص ثالث

– اصل و کپی کارت ملی

تمام این مدارک باید توسط مالک خودرو و یا وکیل قانونی آن تحویل داده شود.

مراجعه به مرکز تعویض پلاک برای صدور برگ سبز المثنی باید با خودرو موردنظر باشد.

هزینه های صدور برگ سبز المثنی در مرکز تعویض پلاک دریافت می شود.

لازم به ذکر است که فروش خودرو و یا انتقال آن بدون داشتن کارت سبز خودرو امکان پذیر نیست.

پس از دریافت کارت سبز خودرو اطلاعات مندرج بر روی آن را به دقت بررسی کنید و از درستی آن اطمینان حاصل کنید.

روزنامه اتحاد ملت به عنوان کم هزینه ترین روزنامه کثیرالانتشار نسبت به انتشار آگهی های مفقودی مدارک خودرو  در سراسر ایران آماده خدمات دهی به هموطنان عزیزمان است

روزنامه کثیرالانتشار اتحاد ملت با گستره سراسری این امکان را برای همه هموطنان عزیزمان فراهم آورده است که با یک تماس تلفنی یا به صورت آنلاین در سایت  آگهی خودتان را در این روزنامه منتشر نمایید. شماره ۰۹۳۳۰۱۶۴۴۳۳ آماده پاسخگویی  و راهنمایی شما عزیزان هستند.ضمنا در ساعات غیر اداره به صورت ۲۴ ساعته از طریق واتساپ  و  سامانه ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشارمی توانید با همکاران ما نیز در ارتباط باشید.

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha