روزنامه اتحاد ملت

خبر خوب مدیرکل ثبت شرکتها

کمتر از دوساعت شرکت خود را تاسیس کنید

 

 

به گزارش روزنامه اتحادملت :نصیری مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت: یکی از طرح‌های سازمان ثبت، بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکت هاست. ما سامانه جامع را داشتیم، ولی به روز نشده بود و مردم اذیت می‌شدند؛ از این قبیل که هر صورت جلسه اعم از تاسیس یا تغییرات شرکت‌ها را باید با پست ارسال می‌کردند؛ لذا درصدد بازطراحی این سامانه جامع برآمدیم و ۹۰ درصد کار انجام شده است و در بهمن ماه رونمایی می‌شود؛ تست تعیین نام را انجام دادیم و هوشمند شده و به متقاضیان اعلام می‌کند این نامی که برای شرکت درخواست کردید قابلیت ثبت دارد یا خیر؟ اگر ایرادی داشته باشد همان جا نشان می‌دهد. پست به طور کامل حذف می‌شود و یک کارتابل برای شرکت‌ها و موسسات باز خواهد شد و اگر آنجا ایرادی داشته باشد، از طریق سامانه به آن‌ها نشان داده می‌شود.

تاسیس شرکت‌ها را به کمتر از یک روز رساندیم و بعد از بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها که در بهمن ماه و دهه فجر رونمایی می‌شود، این کار به کمتر از دو ساعت هم خواهد رسید. در زمینه بازطراحی سامانه جامع سه ماه کار کردیم تا از نظر حقوقی مشکلی نداشته باشد و مباحث را ساده سازی کردیم تا مردمی که حداقل سواد حقوقی را دارند، بتوانند اطلاعات را بدانند و نیاز نباشد به موسسات ثبتی بروند. طبق این سامانه هر کسی که بخواهد عضو هیات مدیره شرکتی شود، برای او پیام می‌آید که شما می‌خواهید عضو هیات مدیره شرکت یا موسسه شوید، اگر تایید کرد به مرحله بعدی می‌رود و اگر تایید نکرد به منزله این است که شرکت صوری است و می‌خواهد از آن سوءاستفاده کند. این کار جلوی فعالیت شرکت‌های صوری را می‌گیرد.

درصدد این هستیم که آدرس هم چک شود. نکته مهم کد آیسیک است. تاکنون همه شرکت‌ها و موسسات در بحث تاسیس یا تغییرات هر موضوعی را می‌دادند ما ثبت می‌کردیم. از دامداری گرفته تا ساخت هواپیما و شیلات و …. ولی بالای ۹۹ درصد این افراد در همه موضوعات فعالیت نمی‌کردند؛ لذا ما موضوعات را تقسیم بندی کردیم؛ به این صورت که هر متقاضی که می‌خواهد در لبنیات کار کند در زمینه لبنیات اعم از ماست و کره و زیرشاخه آن باید کار کند، ولی دیگر اجازه ندارد مثلا در فولادسازی کار کند. این تقسیم بندی به مرکز آمار و وزارت اقتصاد و دارایی و به ما هم در استخراج آمار دقیق شرکت‌ها کمک می‌کند؛ لذا کد آیسیک را در نظر گرفتیم.کمتر از دوساعت

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha