روزنامه اتحاد ملت

مجمع تشخیص باز هم درباره لایحه پالرمو به نتیجه نرسید

پالرمو باز بی نتیجه ماند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از به نتیجه نرسیدن بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی موسوم به پالرمو در نشست امروز خبر داد و گفت: رای گیری درباره این لایحه به جلسات آینده موکول شد.

«حشمت الله فلاحت پیشه» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در جلسه امروز بحث های مختلفی درباره ارتباط کنوانسیون های مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی(پالرمو) به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) و گروه ویژه اقدام مالی (FATF ) مطرح شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:عده ای معتقد بودند که این دو لایحه ارتباط جدی باهم دارند و باید تصمیم واحدی درباره آن باید گرفته شود، برخی اعتقاد داشتند که این دو ارتباطی به هم ندارند.عده ای هم اعلام کردند که ارتباط این دو لایحه فنی است به همین دلیل کار به رای گیری بر سر پالرمو نرسید و قرار شد دو لایحه باهم مطرح شود.

فلاحت پیشه گفت: احتمال می دهم مجمع وارد بررسی کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) خواهد شد.به هر حال بخشی از احتمال رای یا عدم رای به پالرمو مرتبط با این لایحه است.

به گفته وی «عبدالناصر همتی»رییس کل بانک مرکزی و«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رییس جمهوری به نمایندگی از دولت در این جلسه حضور داشتند.

به گزارش ایرنا با احتساب جلسه امروز مجمع تشخص مصلحت نظام تاکنون چهار جلسه برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو برگزار کرده است.

روز گذشته مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایرنا گفت: رای گیری درباره موارد اختلافی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بر اساس آیین نامه نیازمند دو سوم آرای حاضر در جلسه است.

گروه ویژه اقدام مالی در نشست اخیر خود مهلت چهارماهه ای برای اجرای توصیه های فنی و بانکی خود به ایران داده است که تایید کنوانسیون های موسوم به پالرمو و CFT از جمله این توصیه هاست.

کنوانسیون پالرمو دارای سه پروتکل تکمیلی از جمله پروتکل پیشگیری، سرکوب و مجازات قاچاق اشخاص مخصوصاً زنان و کودکان، پروتکل علیه قاچاق مهاجران از طریق زمین، دریا و هوا و پروتکل علیه تولید غیرقانونی و قاچاق مهمات است که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به عنوان عهده‌دار این کنوانسیون و پروتکل‌های آن عمل می‌کند.

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha