روزنامه اتحاد ملت

سرنوشت گره خورده اصلاحات و روحانی

در انتخابات سال گذشته همه اشتباه کردند. از یک سو اصلاح‌طلبان باید از آقای جهانگیری حمایت می‌کردند و ایشان را به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان معرفی می‌کردند و از سوی دیگر اصلاح‌طلبان دو آتیشه حامی آقای روحانی هم اشتباه کردند. زیرا زمان زیادی نگذشت آقای روحانی به خوبی جواب همه آن حمایت‌ها را دادند و آنقدر از جریان اصلاحات فاصله گرفتند که حامیان اصلاح‌طلبشان در داخل مجلس هم از عملکرد اقای روحانی عصبانی شدند

به گزارش روزنامه اتحاد ملت ،نقل از فرارو- به نظر می‌رسد که این روز‌ها شکاف میان جریان اصلاحات که به نوعی با حمایت از حسن روحانی تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد وی قرار داده بودند، عمیق‌تر شده است و با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس این نگرانی را برای ان‌ها به وجود آورده است که به نوعی پاسوز حسن روحانی شوند.
هرچند در ماه‌های پایانی دولت یازدهم رابطه میان اصلاح‌طلبان و دولت شرایط مساعدی نداشت، اما با اینحال آن‌ها به این جمع بندی رسیدند که باید از روحانی در انتخابات ۹۶ حمایت کنند. اما این هم باعث بهبود رابطه مخدوش میان رئیس جمهور و این جریان سیاسی نشد و آرام آرام فضا به سمت و سویی رفت که برخی عنوان کردند که باید حساب خود را از دولت جدا کنند. به همین دلیل است که حالا با گذشت بیش از یک سال از انتخابات سال گذشته برخی فعالان سیاسی جریان اصلاحات بر این باورند که نباید سرنوشت این جریان را به سرنوشت دولت گره می‌زدند.

اشتباه کردیم؛ باید از جهانگیری در انتخابات ۹۶ حمایت می‌کردیم
در همین خصوص علی صوفی عضو شورای عالی اصلاحات طی گفتگو با فرارو عنوان کرد: «آنچه که آقای حجاریان می‌گویند کاملا صحیح است و این یک اشتباه استراتژیک بود که به واسطه هیجانات افراطی برخی از اصلاح‌طلبان شکل گرفت. یعنی درست است که پیروزی آقای روحانی در انتخابات پیروزی اصلاح‌طلبان بود، اما پیروزی اصلاح‌طلبی نبود. ما صرفا از یک جریانی در برابر جریان دیگر حمایت کردیم تا در وضعیتی که رقابت میان بد و بدتر بود، گزینه بدتر پیروز نشود. اما متاسفانه برخی به دلیل اهداف شخصی که داشتند این جو تند را به راه انداختند که پیروزی آقای روحانی، پیروزی اصلاح طلبی است و آرام آرام فضا به سمتی رفت که همین گروه، دولت آقای روحانی را یک دولت اصلاح‌طلب معرفی کردند.»

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha