روزنامه اتحاد ملت

رئیس بانک مرکزی: دلار پایین‌تر می‌آید/ مردم وارد بازار نشوند

بررسی های نشان می دهد که برخی صرافی ها، دلار را ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری و ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش می رسانند. برخی دیگر نیز دلار نمی خرند و نرخ فروش این ارز را ۱۲ هزار تومان اعلام کرده اند. برخی دیگر نیز نرخ را ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان برای خرید و ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان برای فروش، برخی ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان برای خرید و ۱۱ هزار و ۹۹۰ تومان برای فروش اعلام می کنند

 رئیس بانک مرکزی گفت: صادر کنندگانی که معافیت گرفته‌اند در حال عرضه ارز خود به بازار هستند. وی همچنین از ادامه روند کاهشی قیمت ارز خبر داد.

به گزارش روزنامه اتحاد ملت، به نقل از فرارو، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت اظهار کرد: عرضه ارز صادر کنندگان در بازار تاثیر می‌گذارد. من به هم وطنان توصیه کرده‌ام که به عنوان دارایی در ارز سرمایه گذاری نکنند. کسانی که سفته بازی می‌کنند ممکن است در این عرصه ضرر کنند، ولی مردم وارد این بخش نشوند.

وی ادامه داد: تا هر جا فعالان بازار اراده کنند، کاهش قیمت ارز ادامه می‌یابد. امیدواریم با تعادل عرضه و تقاضا، ارز به سمت تعادل حرکت کند. کشور باید وارد رونق شود و با روند فعلی نرخ تورم و ارز، امیدواریم این اتفاق بیفتد.

گفتنی است، روز گذشته با ثبت سومین افت پیاپی در هفته جاری، دلار به زیر مرز ۱۲ هزار تومانی رفت. در چهارمین روز هفته، شاخص بازار ارز ۳۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ هزار و ۹۵۰ تومان رسید.

به گفته فعالان، روز سه‌شنبه فروشندگان همچنان دست بالا را در بازار داشتند و حتی در مقطعی برخی از دلالان حاضر شدند ارز خود را زیر مرز ۱۲ هزار تومانی به فروش برسانند. به گفته شماری از فعالان، رفتار بازارساز نیز در روز سه‌شنبه برای برخی معامله‌گران تداعی‌کننده آن بود که تمایلی ندارد قیمت با هیجان در مسیر نزولی قرار بگیرد، بلکه به‌دنبال افت آرام و با پشتوانه است.

این دسته از معامله‌گران به افت آرام قیمت دلار بر تابلوی یکی از صرافی‌های بزرگ دولتی اتکا می‌کردند و عنوان کردند در مقطعی از روز قیمت این صرافی با نرخ بازار یکسان شده بود. حال آنکه در روز‌های پیشین، قیمت این صرافی معمولا از نرخ بازار کمتر بود.

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha