روزنامه اتحاد ملت

برای گرفتن برگ سبز المثنی خودرو چه کار باید کرد

گم شدن برگ سبز خودرو و گرفتن برگ سبز المثنی

برگ سبز خودرو چیست؟

هنگام خرید خودرو، دو سند مختلف به نام خریدار ثبت می‌شود. سند اول، شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا سند مالکیت خودرو است. از آنجایی که این سند به رنگ سبز است، آن را اصطلاحاً «برگ سبز خودرو» می‌نامند. این سندِ تک‌برگ را نیروی انتظامی صادر می‌کند و آن را به عنوان سند مالکیت خودرو به رسمیت می‌شناسد. این برگۀ سبزرنگ در اصل سند پلاک خودروی شما محسوب می‌شود. همچنین کارت ماشین بر اساس اطلاعات موجود در همین سند و به عنوان مدرک شناسایی صادر می‌شود. «کارت ماشین» کاربرد روزمره دارد و همان مدرکی است که هنگام رانندگی همیشه باید آن را به همراه داشت. سند دوم، سندی است که در دفاتر اسناد رسمی ثبت می‌شود و مالکیت قطعی خودرو را انتقال می‌دهد. این سند که مورد تأیید قوۀ قضائیه است با نام «سند کمپانی خودرو» نیز شناخته می‌شود. هنگام خرید خودروی صفر، این برگه مستقیماً از طرف شرکت خودروسازی به نام شما زده می‌شود اما در نقل و انتقال‌های بعدی برای به نام زدن آن باید به یک دفتر اسناد رسمی رجوع کرد. باید توجه داشت که هر گونه نقل و انتقال وسایل نقلیه با برگ سبز خودرو انجام می‌گیرد. پس از آن است که این تغییرات در دفترخانه‌ها نیز ثبت می‌شوند و وجهه‌ای رسمی‌تر به خود می‌گیرند.
 

گم شدن برگ سبز خودرو

اگر برگ سبز ماشین شما گم شده است، سریعاً باید مفقود شدن آن را آگهی دهید تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. اقدام فوری شما پس از گم شدن کارت سبز ماشین بسیار مهم است. در واقع، در صورت ندادن آگهی مفقودی برگ سبز خودرو، مسئولیت هر نوع پیشامدی از نظر قانونی با شما است. توصیه می‌شود پس از چاپ آگهی، با مراجعه به سایت «پُست‌یافته» از پیدا شدن احتمالی آن آگاه شوید. سپس باید با مراجعه به یکی از مراکز تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی برای دریافت برگ سبز المثنی درخواست دهید. در این مقاله به طور کامل تمام اقدامات لازم بعد از مفقود شدن برگ سبز خودرو را شرح داده‌ایم و چگونگی گرفتن برگ سبز جدید را توضیح داده‌ایم.
 

آگهی مفقودی برگ سبز خودرو

مهم‌ترین اقدامی که پس از گم شدن برگ سبز خودرو باید انجام دهید، دادن آگهی مفقودی برگ سبز خودرو به روزنامه‌های کثیرالانتشار است. این اقدام شما علاوه بر اینکه جلوی سودجویی‌های احتمالی را می‌گیرد، برای گرفتن برگ سبز المثنی الزامی است. تنها پس از گذشت دَه روز از زمان این آگهی است که شما می‌توانید برای گرفتن سند جدید مراجعه کنید. برای درج آگهی مفقودی برگ سبز خودرو در روزنامه‌های کثیرالانتشار کافی است یک نوبت آگهی مبنی بر مفقودی یا سرقت سند مالکیت وسیلۀ نقلیه به یک روزنامۀ کثیرالانتشار بدهید. همچنین نیازی به مراجعه به کلانتری نیست و فقط دادن آگهی کافی است.
 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن برگ سبز خودرو

پیش از مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز تعویض پلاک برای گرفتن برگ سبز خودرو، مدارک زیر را آماده کنید و با خود به همراه داشته باشید:
آگهی مفقودی برگ سبز خودرو در یک روزنامه کثیرالانتشار که دست‌کم ۱۰ روز از تاریخ نشر آن گذشته باشد.
روزنامه کثیرالانتشار اتحاد ملت کم هزینه ترین روزنامه است که آگهی مفقودی را منتشر می نمایید.
از طریق شماره تماس های زیر می توانید در هر ساعتی از شبانه روز آگهی مفقودی خود را به این روزنامه اعلام نمایید:
۰۲۱۸۸۹۸۲۱۳۷-۰۲۱۸۶۰۵۴۱۱۸-
۰۹۳۳۰۱۶۴۴۳۳
این روزنامه در سراسر کشور ارسال پستی دارد.

برگۀ عدم خلافی خودرو با تاریخ جدید

بیمه‌نامۀ شخص ثالث ماشین

اصل و کپی کارت ملی

همچنین حضور مالک خودرو برای انگشت‌نگاری و خود خودرو برای بررسی کارشناسی، الزامی است. اگر مالک خودرو به فردی دیگر وکالت انجام این کار را بدهد، نمایندۀ قانونی او می‌تواند این مراحل را انجام دهد و نیازی به حضور مالک اصلی نیست.
در فرم درخواست برگ سبز المثنی مشخصاتی از قبیل کد پستی محل سکونت و شماره پلاک خودرو نیز از شما پرسیده می‌شود. بنابراین به همراه داشتن دیگر مدارک شناسایی ماشین و نیز مدارک احراز سکونت مالک ضروری است.
تمام هزینه‌های صدور برگ سبز المثنی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در مراکز تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) دریافت می‌شود.

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

admin

دوشنبه , ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

جناب سعید کریمی اگر نسخه فیزیکی روزنامه را داشته باشید مشکلی ندارید.

admin

شنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

مدراک گم شده را در روزنامه کثیرالانتشار می بایست آگهی کنی که ادرس سایت آنلاین آگهی در روزنامه از طریق لینک زیر است http://agahirozname.ir/

admin

چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

درود بر آقا امید عزیز

معمولا همچین موارد پیش می اد شما برای گرفتن مجدد برگ سبز خودرو باید ابتدا یک آگهی مفقودی ثبت کنید که می توانید اگهی تون رو از طریق سایت آنلاین به آدرس https://agahirozname.ir/ ثبت کنید بعد از ثبت اگهی می توانید در قسمت پشتیبانی همین سایت در بخش روزنامه های چاپ شده فایل اگهیتون رو ببینید ضمنا یک نسخه از روزنامه یا هر تعدادی که در سامانه درخواست دهید براتون به ادرسی که در سامانه ثبت می کنید پست می شود ده روز بعد از تاریخ انتشار اگهی با روزنامه ای که براتون ارسال شده مراجعه کنید تعویض پلاک درخواست صدور مجدد برگ سبز را دهید .

admin

سه شنبه , ۱۰ آبان ۱۴۰۱

سلام می بایست از راهنمارانندگی سراغ بگیریذ

admin

یکشنبه , ۸ آبان ۱۴۰۱

لطفا برای ثبت آگهی در روزنامه با شماره تماس روزنامه کثیرالانتشار ۰۲۱۸۸۹۸۲۱۳۷ تماس بگیرید

admin

دوشنبه , ۲۰ تیر ۱۴۰۱

سلام چنانچه مفقود شده باشه بله مجدد باید در روزنامه کثیرالانتشار چاپ شود.

admin

پنج شنبه , ۲ تیر ۱۴۰۱

هم می تواند از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۹۸۲۱۳۷ و یا ۰۹۳۳۰۱۶۴۴۳۳ آگهی خود را را پذیرش کنید. و چنانچه جوابگو نبودند از طریق شماره واتساپ ۰۹۳۳۰۱۶۴۴۳۳ اقدام کنید و یا اینکه از طریق آدرس زیر بصورت آنلاین آگهی خود را پذیرش می کنید از هر روشی که راحت تر بودید اقدام کنید.آدرس ثبت آنلاین http://agahirozname.ir/

هوشنگ اموی میلان

چهارشنبه , ۲۲ فروردین ۱۴۰۳

سلام من ۳سال پیش کمپرسی لیلاند تعویض پلاک کردم ماتور خودرو ۴۱۱ است ولی در کارت سبز ۴۱۰ سبت شده من باید چه کار کنم ممنونم

سعید کریمی

یکشنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۳

سلام.میخواستم ببینم اگهی مفقودی چند مدت اعتبار دارد.بنده یک سال پیش روزنامه کردم.تازه میخوام برای گرفتنش اقدام کنم

سعید کریمی

یکشنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۳

سلام.میخواستم ببینم اگهی مفقودی(روزنامه) چه مدت اعتبار دارد.بنده یک سال پیش روزنامه کردم.تازه میخوام برای گرفتنش اقدام کنم.

KHOSRO

چهارشنبه , ۲۷ دی ۱۴۰۲

سلام. سال ۹۰ ماشین قسطی خریدم و بعد از فک رهن برگ سبز ماشین رو نتوانستم تحویل بگیرم . و یه چند سالی هم نبودم . الان دنبال برگ سبز ماشین هستم و به مرکز تعویض پلاک هم رفتم گفتند در یک سامانه ثبت نام کنم به نام سها
هر چی گشتم برای برگ سبز چنین درخواستی در سامانه هدایت الکترونیکی پیدا نکردم. بایست از کجا اقدام کنم ؟

میلاد

جمعه , ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

من برگ سبز و همه مدارکم تو ماشین بود ماشین رو دزد برد الان پارکینگه ماشین مدارک خودمو گرفتم ولی برا سند حضور ماشین لازمه چیکار باید بکنم؟

امید

چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

سلام ماشین صفر خریدم برگه سبز از طریق پست تحویل من نشده ، ۹ ماه گذشته میشه راهنمایی کنین؟ چه مدارکی لازمه واسه دریافت ، از چطور باید از پست شکایت کنم

جعفری

جمعه , ۵ اسفند ۱۴۰۱

سلام نیما ممنون خیلی دقیق و با جزئیات کامل توضیح دادی دادا

نیما

پنج شنبه , ۲۹ دی ۱۴۰۱

شاید بدرد یک نفر بخوره من هم برگ سبز و هم سند کمپانی رو گم کرده بودم ، مراحلش اینه :



اول : در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار آگهی کنید ... در آگهی حتماً در کنار نام بردن از مدارکی که گم کردید ، شماره پلاک ، شماره شاسی ، شماره موتور و رنگ خودرو هم باشه ، فردای روزی که آگهی کردید به تعداد مدارکی که گم کردید روزنامه بخرید و دور آگهیتون رو خط بکشیده باشید.



دوم : برای دریافت سند کمپانی ، ده روز بعد از انتشار آگهی در تهران به نمایندگی ایران خودرو ۵۰۶۲ مراجعه کنید ، هیچ نمایندگی دیگه ای سند کمپانی نمی ده بیخودی نگردید ، کارت ماشین ، کارت ملی و خود ماشین باید باشه ، ممکنه اگر کارت رو نداشته باشید وکالت از مالک قبلی لازم باشه ، بالاخره باید یه چیزی همراهتون باشه که بتونید ثابت کنید این ماشینی که برای اون سند المثنی کمپانی درخواست می کنید ، الان مال شماست (قبلش زنگ بزنید سوال کنید)





آدرس نمایندگی ۵۰۶۲ اینه : استان تهران – شهر تهران-کیلومتر ۱۹ جاده قدیم کرج – تلفن : ۴۴۹۸۸۶۵۰ ۰۲۱ با نشان برید که مسیر رو گم نکنید حواستون باشه که نمایندگی از ساعت ۸ تا ۴:۳۰ بازه و روزهای پنجشنبه تا ۱ بیشتر نیستند.



سوم : وقتی رفتید نمایندگی چون اجازه نمی دن ماشین رو ببرید تو سعی کنید نزدیک در ورودی پارک کنید که بعدا مجبور نشید ماشین رو برای بازدید بیارید جلوی در چون کنار گذر اتوبانه خیلی خطرناکه ! پارک که کردید ، برید تو نمایندگی ، یک فرم بهتون می دن که پر می کنید از روزنامه و کارت ملی اسکن می گیرند و کارت ماشین رو هم ازتون می گیرند یک شماره تماس ازتون می گیرند و ماشین رو بازدید می کنند از شماره شاسی و شماره موتور و زیر صندلی عقب که زیرش یک کد نوشته شده عکس می گیرند و میگن تشریف ببرید ۴ بعدازظهر بیایید. اگر مسئله ای نباشه ۴ تا ۴:۳۰ همون روز یا تا ساعت ۱ روزهای پنجشنبه سندتون آماده میشه ، کارت ماشین رو به سند المثنی کمپانی منگنه شده بهتون تحویل می دن و یادتون باشه که المثنی هم همیشه به نام مالک اوله ، یعنی ماشین ۱۰ دست هم که بگرده سند کمپانی باز به نام مالک اوله و تغییر نمی کنه ، ولی مدرک مهمیه حتما باید داشته باشید ، نگید چون توی سند کمپانی اسم من نیومده نمی رم دنبالش و ...



چهارم : برای گرفتن برگ سبز که سند اصلی ماشینه ، حتما باید از یکی از مراکز تعویض پلاک بصورت اینترنتی نوبت بگیرید ، وارد سایت نوبت دهی nobatdehi.epolice.ir می شید ، ثبت نام می کنید ، نوع خدمت درخواستی رو سندالمثنی یا هر چیز دیگه ای که گم کردید انتخاب کنید و نزدیک ترین محل به خونتون رو انتخاب می کنید ، یه sms براتون می یاد که توش تاریخ و ساعت و شماره پیگیری و ... هست.



پنجم : روزی که می رید مرکز تعویض پلاک سعی کنید یکم زودتر از وقتی که بهتون دادند اونجا باشید ، شماره ماشینو می زنند توی سیستم ۲ تا برگه بهتون می دن ، یکیش برگه بازدیده یکی برگه ی مربوط به سالن و غرفه ای که باید بهش مراجعه کنید ، اول ماشینتونو بازدید می کنند اگر مشکلی نبود یه هلوگرام روی برگتون می زنند و امضاش می کنند بعد می گن پارک کن برو سالن مربوطه چون شما فک پلاک ندارید اومدید المثنی بگیرید . مدارکی که برای برگه سبز گم شده لازم دارند ایناست : روزنامه که باید دور آگهیتون رو خط کشیده باشید ، کارت ملی ، بیمه ، تأئیده آدرس پستی ، فیش گاز یا برق ، اگر سه مورد آخر رو نداشتید باید از کافی نت داخل مجموعه کمک بگیرید کد ملی رو می دید بهتون برگ تأئید نشانی پستی می دن ، بعد شناسه پرداخت و شناسه قبض گاز یا برقتون رو می دید بهتون فیش برق می دن و همه رو مهر می زنند.

پ.ن : از من خلافی نخواستند ولی پرداخت کرده بودم (ضرر نداره اگر داشته باشید)
پ.ن : مالیات شهرداری هم نخواستند (من پرداخت نکرده بودم)

ششم : یه سری هزینه ها هم داره که بعضی ها رو مسئول باجه ازتون می گیره ولی ممکنه یه فیشی هم بدن که خودتون باید برید با دستگاه پوز پرداخت کنید ، کنار پوز بارکدخوان داره ولی معمولاً کار نمی کنه ، زیر بارکد یه شماره ریز نوشته اون رو به عنوان شناسه وارد کنید قبول می کنه.



هفتم : بعد کل مدارک رو منظم بچینید روی هم و ببرید باجه ی مربوطه ، منظم باشید چون اصلا اعصاب ندارند ، مدارک رو اسکن می کنند ، کارت ملی و بیمه رو می گیرند ، سند رو صادر می کنند روش هلوگرام می زنند ، بعد همه رو می ذارن توی پوشه می گن برو پیش افسر مهر و امضاشو بزنه ، بعدش مجددا بر می گردید باجه ی مربوطه تیکت نهایی صادر می شه ، کارت ملی و بیمه و سند جدید رو بهتون تحویل می دن و میگن به سلامت.



هشتم : قبل از اینکه برید پیش افسر کل مشخصات سند رو دقیقا چک کنید که چیزی رو اشتباه ننوشته باشند مخصوصا آدرس ، شماره شاسی ، شماره موتور و ...



نهم : اونجا شلوغه استرس نداشته باشید ، عصبانی هم نشید ، خیلی مرتب باشید وگرنه کار خودتون عقب می افته



دهم : بعدشم دیگه قول بدید مراقب باشید مدارکتون رو گم نکنید چون پروسه دریافتش وقت گیره

جواد

سه شنبه , ۱۰ آبان ۱۴۰۱

سلام برگه معاینه فنی هم باید داشته باشیم؟

سامان خان

شنبه , ۷ آبان ۱۴۰۱

باعرض ادب و احترام بنده کارت ماشینم، یکبار ازطریق پست اومد، و متاسفانه کسی منزل نبود و برگشت خورد.ووهیچگونه اطلاعی داده نشد تا بنده پیگیری کردم و مجددا درخواست دادم با هزینه.جالب اینجاست که همیشه برگ سبز بعنوان کارت ماشین همراهم هست و دیگه تقریبا مخدوش شده است. حال برای دریافت مجداد چکاری باید انجام داد

ایرج سالاری

پنج شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۱

سلام. سند خودرو از پست برای ما ارسال نشد و در مراجعه اعلام کردند که بدلیل عدم حضور مالک سند به پلیس عودت شده است. آیا باید بعد از چند از گذشت این موضوع باز هم در روزنامه کثیر الانتشار آگهی داد؟

حسین حاجی میرزا حسین خوشنویس

دوشنبه , ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

اصلاح خطای تایپ در فامیلی قید شده در برگ سبز و کارت ماشین وکارت بنزین با کارت ملی و شناسنامه و سند کمپانی کجا مراجعه کنم

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha