روزنامه اتحاد ملت

آگهی تاسیس چیست؟

 

 

آگهی تاسیس شرکت در واقع به عنوان یکی از مدارک مهم جهت ثبت شرکت به حساب می‌آید. این آگهی در پایان پروسه ثبت شرکت صادر می شود و در نهایت با استناد به آن روزنامه‌های رسمی کشور اقدام به منتشر کردن آگهی تاسیس شرکت می‌کنند.

 

 

روزنامه رسمی کشور در واقع یکی از نهادهایی است که به قوه قضائیه وابسته است و خدمات بسیار زیادی را در اختیار افراد حقوقی و حقیقی قرار می‌دهد. این خدمات می‌توانند هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت کاغذی باشند.

در واقع روزنامه نشریه ای است که به شکل مرتب و مشخص تهیه , چاپ و پخش شده و در دسترس عموم قرار می گیرد چاپ روزنامه به منظور انتشار اخبار و اطلاعات در زمینه های مختلف برای روشن ساختن افکار عمومی مردم چاپ می شود اگر قرار است صاحب شرکت شوید یکی از اقداماتی که برای ثبت شرکت باید انجام دهید ثبت آن در روزنامه رسمی کشور می باشد این روزنامه جزء معتبر ترین منابع برای اطلاع رسانی در مورد ثبت شرکت ها می باشد بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران تمامی مجموعه های تجاری و یا غیر تجاری پس از انجام مراحل ثبت به مدت یک ماه مهلت دارند که اطلاعات لازم در مورد ثبت شرکت خود را به اطلاع عموم برسانند .

 

وظایف روزنامه رسمی چیست؟

 

از مجموعه های حقوقی و قانونی ایران روزنامه رسمی کشور می باشد و هر شخصی می تواند مطالب مختلف و گوناگون را در این نوع روزنامه مطالعه نمایند اما این روزنامه نیز وظایف و قانونی دارند از جمله

  • اطلاع رسانی در مواردی چون ثبت یا انحلال تمامی شرکت های تجاری و غیر تجاری که از طرف شرکت های ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده اند .
  • اطلاع رسانی نسبت به کلیه آگهی های ارائه شده در قانون که توسط دستگاه قضا اعلام شده است .
  • اطلاع رسانی در رابطه با کلیه قوانین ثبت شرکت و ثبت علائم تجاری که توسط سازمان مربوطه ارائه شده است .
  • منتشر کردن آگهی های مرتبط با شرکت های داخلی و خارجی که در اداره ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده اند .

 

چگونه اگهی تاسیس شرکت را ثبت کنیم ؟

لازم است برای تکمیل روند ثبت شرکت به روزنامه‌های رسمی کشور یک آگهی داده شود. ثبت آگهی تاسیس شرکت در روزنامه مراحل متعددی دارد

مراحل ثبت آگهی تاسیس شرکت در روزنامه‌های رسمی کشور عبارت است از:

  • در ابتدا لازم است به آدرس اینترنتی روزنامه رسمی کشور مراجعه کنید.
  • به قسمت پورتال رفته و در آن جا ثبت نام خود را انجام دهید.
  • پس از ثبت نام می‌توانید با استفاده از نام کاربری و ایمیل خود وارد سیستم شوید.
  • پس از آن که در سایت عضو شدید به بخش (صفحه شخصی من) مراجعه کنید و گزینه پرداخت هزینه آگهی را انتخاب کنید.
  • دقت داشته باشید که آکهی شما پیش از پرداخت هزینه نیز قابل مشاهده است. با استفاده از کد ۱۸ رقمی که در اختیار دارید، می‌توانید آگهی خود را مشاهده کنید. (در قسمت بالای آگهی صادره از اداره ثبت، این کد ۱۸ رقمی درج شده و تنها لازم است آن را در قسمت مربوطه وارد کنید).
  • پس از آن که آگهی خود را مشاهده کردید، گزینه پرداخت آنلاین را انتخاب کنید و در نهایت هزینه‌ مشخص شده را پرداخت کنید.

مرحله بعد:

  • پس از پرداخت رسیدی را دریافت می‌کنید که در آن کد پیگیری مشخصات و چاپ آگهی ثبت شده است. این کد را نزد خود نگه‌دارید.
  • بعد از آن که کد رهگیری را دریافت کردید، وضعیت آگهی شما به ثبت نهایی تغییر می‌کند. در واقع در این مرحله آگهی شما ثبت شده و آماده‌ ارسال و چاپ در روزنامه است.
  • معمولا پنج روز زمان می‌برد که چاپ و ثبت آگهی تاسیس شرکت انجام شود. پس از آن در روزنامه معتبر و رسمی کشور آگهی شما منتشر می‌شود. همچنین امکان دریافت نسخه الکترونیکی معتبر آن نیز وجود دارد.
  • جهت پیگیری می‌توانید به پروفایل شخصی خود و قسمت آگهی‌های ارسال شده و پیگیری آگهی مراجعه کنید و از وضعیت آگهی مطلع شوید.

 

نکته:

باید توجه داشته باشیم تاریخ انقضای این نوع روزنامه باید گفت که پس از ۱۰ سال از تاریخ انتشار آگهی پایان تصویه هر مبلغ از وجوه که در بانک ماده باشد در حکم مال بدون صاحب است و از طرف بانک اطلاع دادستان و شهرستان به خزانه دولت منتقل می شود در حال حاضر این امر توسط دادستان عمومی و انقلاب صورت میگیرد

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha