روزنامه اتحاد ملت

سند ازدواج چیست؟

 

عقدنامه یا سند ازدواج، سند قانونی پیوند زناشویی بین دو نفر است که در گذشته به آن نکاح‌نامه یا قباله ازدواج هم گفته می‌شده است. امروزه بیشتر به آن سند ازدواج و گاهی نیز سند نکاحیه گفته می‌شود. سند ازدواج جزو مدارکی است که احتمالاً به صورت روزمره و مداوم کاربرد قانونی برای شما ندارد، اما گم کردن سند ازدواج ممکن است تبعات فراوانی داشته باشد. شما برای اموری از قبیل گرفتن وام ازدواج،‌ درخواست طلاق، مهاجرت و… به عقدنامه ازدواج مفقود شده خود نیاز پیدا خواهید کرد. به همین دلیل، اگر سند ازدواج خود را گم کرده‌اید لازم است هر چه سریع‌تر برای گرفتن سند ازدواج المثنی اقدام کنید. البته به سند ازدواج یا طلاقی که شما برای بار دوم دریافت می‌کنید سند المثنی گفته نمی‌شود، بلکه به آن رونوشت سند ازدواج یا رونوشت سند عقدنامه و رونوشت سند طلاق گفته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

اولین اقدام بعد از گم شدن سند ازدواج

 

سند ازدواج یا عقدنامه، گاهی مفقود می‌شود و به عبارتی، طرفین یا شخص دیگری، آن را گم می‌کنند. گم کردن سند ازدواج، در کنار پاره شده آن یا خودداری از تسلیم آن به طرف دیگر، ممکن است مشکلاتی را در رابطه با اقامه دعاوی خانوادگی ایجاد نموده و گاهی هم، سبب سوء استفاده از آن شود.

از آن جهت که ممکن است شخصی، سند ازدواج گم شده را پیدا کرده و در صندوق پست انداخته باشد، یکی از اولین اقدامات پس از گم شدن سند ازدواج، این است که از این امر اطلاع حاصل نمایید.

به این منظور، کافی است تا با مراجعه به سایت پست یافته، مشخصات هویتی خود را در این سامانه وارد کرده و در صورت پیدا شدن سند، آن را تحویل بگیرید.

 

در غیر این صورت، می‌بایست اقدام به اعلام مفقود شدن عقدنامه کرد تا جلوی هرگونه سوء استفاده احتمالی از آن، سلب شود. نحوه اعلام مفقود شدن سند ازدواج، به این صورت است که هر یک از زوجین، با مراجعه به شورای حل اختلاف و یا دفتر ازدواجی که عقدنامه در آن به ثبت رسیده، این موضوع را مطرح نموده و همچنین، می‌توان اعلامیه مفقود شدن سند ازدواج را در یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار  به چاپ رسانده و اعلام کرد که آن سند، از درجه اعتبار، ساقط است.

 

کم هزینه ترین روزنامه برای  چاپ اگهی مفقودی سند ازدواج

 

روزنامه اتحاد ملت به عنوان کم هزینه ترین روزنامه کثیرالانتشار نسبت به انتشار آگهی های مفقودی سند ازدواج در سراسرکشور آماده خدمات دهی به هم وطنان  عزیزمان است.

روزنامه کثیرالانتشار اتحاد ملت با گستره سراسری این امکان را برای همه هموطنان عزیزمان فراهم آورده است که با یک تماس تلفنی یا به صورت آنلاین در سایت  آگهی روزنامه با متن پیشنهادی خودتان و کم ترین هزینه اگهی مفقودی خود را در روزنامه اتحاد ملت  منتشر نمایید. شماره ۰۹۳۳۰۱۶۴۴۳۳ آماده پاسخگویی  و راهنمایی شما عزیزان هستند.ضمنا در ساعات غیر اداره به صورت ۲۴ ساعته از طریق واتساپ  و  سامانه ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشارمی توانید با همکاران ما نیز در ارتباط باشید.

 

پذیرش چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار اتحاد ملت

سامانه ثبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

۰۲۱۸۸۹۸۲۱۳۷

۰۲۱۸۶۰۵۴۱۱۸

۰۲۱۸۶۰۵۲۳۹۰

۰۲۱۸۸۳۹۰۳۸۶

۰۲۱۸۶۰۵۲۷۷۵                                            

۰۲۱۸۶۰۵۴۸۱۰                                                      

۰۹۳۳۰۱۶۴۴۳۳

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha