روزنامه اتحاد ملت

دومین کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان استان تهران در رباط کریم افتتاح شد

دکتر اله یاری: افزایش سرانه های فرهنگی در راستای نشاط شهروندی در دستور کار شهرداری است

 

 

شهردار رباط کریم در آئین تجهیز، بازسازی و بهره برداری از کتابخانه هدهد سفید و کتابخانه حافظ که ظهر امروز با حضور مسئولان و مدیران شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید، عنوان کرد: این دو باب کتابخانه در حالی به بهره برداری رسید که سه سالی هست به نقطه بی دفاع شهری تبدیل شده بود. خوشبختانه پس از بازسازی و افزودن وسایل سرمایشی و گرمایشی و دیگر تجهیزات لازم، آماده استفاده عمومی شهروندان شد. دکتر اله یاری با بیان اینکه کتابخانه هدهد سفید بر محور کودکان و نوجوانان به بهره برداری رسید، تصریح کرد: این کتابخانه با داشتن کارگاه خلاقیت و کلاس های فرهنگی هنری، ویژه کودکان و نوجوانان طراحی و به بهره برداری رسیده و با داشتن ۵ هزار نسخه کتاب، دومین کتابخانه هدهدسفید در استان تهران است که پس از تهران در رباط کریم به بهره برداری رسیده است. وی با اشاره به اینکه به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه حافظ در محله وحیدیه رباط کریم هم، به بهره برداری رسیده است، گفت: این کتابخانه با داشتن سالن مطالعه و ۷ هزار نسخه در همه حوزه های سنی آماده امانت کتاب است. سکاندار مدیریت شهری رباط کریم با اشاره به اینکه نگاه ما این است تا سرانه های فرهنگی این کهن شهر را بالا برده و تمام محلات از داشتن فضاهای فرهنگی برخوردار شوند، افزود: خوشبختانه مردم فرهیخته رباط کریم استقبال خوبی از توسعه فضاهای فرهنگی نشان دادند کما اینکه دیروز عصر در نخستین اکران فیلم سینمایی در سینمای فرهنگ شاهد این همراهی بودیم. تمام تلاش و همت ما با همکاری شورای اسلامی شهر و مردم عزیز این است تا موجبات نشاط و آراستگی که لازمه منطقه است را در همه زمینه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی فراهم سازیم. گفتنی است، کتابخانه های هدهدسفید و کتابخانه حافظ با داشتن مخزن کتاب و سالن مطالعه، از ساعت ۱۱ تا ۱۵ واقع درپارک گل نرگس و محله وحیدیه رباط کریم آماده ارایه خدمات فرهنگی هنری و امانت کتاب به علاقمندان به مطالعه است. این کتابخانه ها با داشتن، سالن مطالعه، کارگاه های خلاقیت و هنری و همچنین اتاق مخصوص نوزاد، فضایی مناسب برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و خانواده های آنها نیز می باشد.

 

 

تقدیر مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تهران از دکتر اله‌یاری

 

همت و تعهد شهردار رباط‌کریم در ترویج کتابخوانی و توسعه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی

امروز شهرستان رباط کریم شاهد افتتاح دو باب کتابخانه به همت شهرداری رباط کریم بود، مراکزی فرهنگی که علاوه بر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موجب افزایش سرانه های آموزشی در این کهن شهر شده است. اقدامی سازنده و تأثیر گذار که مورد تحسین مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران قرار گرفت، تا آنجا که علیرضا زندوکیلی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های سازنده دکتر اله‌یاری شهردار رباط‌کریم در جهت بازسازی و بهره‌برداری از دو باب کتابخانه در این شهرستان تجلیل کرد.

علیرضا زندوکیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با ارسال لوح سپاسی که توسط دکتر احمدی فرماندار شهرستان اهدا شد، از خدمات و تلاش‌های دکتر حمیدرضا اله‌یاری شهردار رباط‌کریم تقدیر و تجلیل کرد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در این تقدیرنامه به خدمت صادقانه و ارزشمند فرهنگی در عرصه شکوهمند و افتخارآفرین ترویج کتابخوانی و توسعه فرهنگ غنی ایران اسلامی اشاره کرده است. در این تقدیرنامه همچنین از همت و تعهد شهردار رباط‌کریم در تجهیز کتابخانه‌های عمومی هدهد سفید به عنوان نخستین کتابخانه عمومی ویژه کودکان شهرستان رباط کریم قدردانی شد.

 

 

شهردار رباط‌کریم، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی گلچین شد

‍ شهردار رباط‌کریم به عنوان مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی  گلچین انتخاب شد/ دکتر اله‌یاری: ظرفیت ویژه تیم گلچین برای درخشش نام کهن شهر رباط کریم در سطح  ‌کشور

جلسه هیات مدیره باشگاه فوتبال گلچین کهن‌شهر رباط‌کریم امروز با حضور اعضا برگزار شد و دکتر اله‌یاری با توجه به حضور در بدنه ورزشی و سوابق درخشان در حوزه‌های قهرمانی و مدیریت این حوزه، با اکثریت آرای اعضای هیات مدیره به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد.دکتر حمیدرضا اله‌یاری شهردار رباط‌کریم در این جلسه با اشاره به حمایت تمام‌جانبه مدیریت شهری از تیم فوتبال گلچین طی ماه‌های اخیر، گفت: ورزش یکی از ارکان مهم برنامه‌ریزی اجتماعی شهرداری بوده است که در کنار توسعه سرانه‌های ورزشی، حمایت از تیم‌ها و مسابقات ورزشی در دستور کار بوده است.دکتر اله‌یاری همچنین با اشاره به عملکرد خوب تیم گلچین در لیگ دسته سوم فوتبال کشور، گفت: انشالله با برنامه‌ریزی و حمایت‌های لازم در کنار تلاش کادر فنی و بازیکنان این تیم، نتایج درخشانی برای گلچین رقم بخورد و این ظرفیت ویژه کهن‌شهر رباط‌کریم در سطح ملی فوتبال کشور بدرخشد.

 

 

 

دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر رباط کریم با خانواده شهید نوایی نسب

 

دکتر اله‌یاری شهردار رباط‌کریم به همراه رئیس شورای اسلامی شهر با خانواده معظم شهید حسین نوایی نسب دیدار و از شکیبایی و خلوص آنان تقدیر کرد.

دکتر اله‌یاری در این دیدار صمیمی،زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم خانواده شهدا و جانبازان را وظیفه همگان دانست و گفت: شهیدان حق بزرگ حیات و امنیت بر گردن ما دارند.شهید حسین نوایی نسب جانباز ۷۰ درصد، سال ۱۳۴۵ در میناب استان هرمزگان چشم به جهان گشود و در تاریخ ۱۳۸۵/۱۲/۳به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha