روزنامه اتحاد ملت

چالش ترامپ و کنگره بر سر عربستان و بن سلمان

جمهوریخواهان بیشتری خواستار رویکرد محکمتر از سوی ترامپ در قبال عربستان هستند

سناتور آمریکایی: قتل جمال خاشقجی به دستور ولیعهد بوده است| چرا ترامپ تا این اندازه از مستبدان حمایت می‌کند؟

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که عربستان سعودی نقش اصلی را در ایجاد بدترین بحران انسانی در جهان در یمن داشته است. با این حال، برخی از جمهوریخواهانی که در گذشته با ترامپ همکاری داشته‌اند نیز از عدم اقدام موثر ترامپ در مواجهه با نقض حقوق بشر توسط حکومت عربستان خشمگین شده‌اند./یک پیشنهاد اساسی در سنای امریکا اعمال تحریم بیشتر علیه عربستان و توقف فروش تسلیحات به عربستان تا زمانی است که جنگ در یمن متوقف شود. سناتور لی درباره این طرح می‌گوید امیدوار است که تلاش‌های کنگره سبب توقف جنگ در یمن شود.
سرویس بین الملل- روزنامه امریکایی “واشنگتن پست” نوشته است که تعداد نمایندگان جمهوریخواه بیشتری در کنگره از رویکرد ترامپ در حمایت از “محمد بن سلمان” ولیعهد عربستان سعودی بخاطر قتل “جمال خاشقجی” روزنامه‌نگار سعودی انتقاد می‎کنند.
به گزارش روزنامه اتحاد ملت ،به نقل از  آفتاب‎نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: “سناتور “مایک لی” از حزب جمهوریخواه از ایال یوتا در برنامه شبکه خبری ” ان بی سی” گفت که با ارزیابی رییس جمهوری امریکا مخالف است و این نظر ترامپ در تناقض با ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی امریکا است”.
او می گوید با اطلاعاتی که دریافت کرده برایش ثابت شده که قتل به دستور ولیعهد بوده است. لی در گذشته نیز مخالف رویکرد ترامپ در حمایت از عربستان سعودی در جنگ علیه یمن بوده است.
گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که عربستان سعودی نقش اصلی را در ایجاد بدترین بحران انسانی در جهان در یمن داشته است. با این حال، برخی از جمهوریخواهانی که در گذشته با ترامپ همکاری داشته‌اند نیز از عدم اقدام موثر ترامپ در مواجهه با نقض حقوق بشر توسط حکومت عربستان خشمگین شده‌اند.
سناتور “جان ارنست” جمهوریخواه از آیووا در برنامه شبکه خبری “سی ان ان” گفت که عربستان شریک استراتژیک بزرگی برای امریکا است با این حال، او اشاره کرد که امریکا به حقوق بشر و حاکمیت قانون متعهد است و کنگره باید اقدامات بیشتری را در این‌باره انجام دهد. ارنست گفت که رییس جمهوری امریکا باید به طور مستقیم با سعودی‌ها صحبت کند و به آنان برای انجام اقدامات کافی بگوید.
“واشنگتن پست” در ادامه اشاره می‌کند که یک پیشنهاد اساسی در سنای امریکا اعمال تحریم بیشتر علیه عربستان و توقف فروش تسلیحات به عربستان تا زمانی است که جنگ در یمن متوقف شود. سناتور لی درباره این طرح می‌گوید امیدوار است که تلاش‌های کنگره سبب توقف جنگ در یمن شود.
سناتور ارنست می‌گوید انتظارات‌اش برآورده نشده و توقع داشت تا سناتورهای بیشتری از طریق مقام‌های اطلاعاتی امریکا در جریان نقش محمد بن سلمان در قتل خاشقجی قرار گیرند.
“واشنگتن پست” در پایان می‌نویسد: “نمایندگان دموکرات نیز همصدا با جمهوریخواهان به طور گسترده از رویکرد ترامپ در قبال عربستان انتقاد می‌کنند. برای مثال، “ماکسین واترز” نماینده دموکرات از کالیفرنیا می‌گوید: “چرا ترامپ تا این اندازه از مستبدان حمایت می‌کند؟ او از پوتین حمایت می‌کند، از کیم جونک اون ستایش به عمل می آورد، دوترته در فیلیپین را تحسین می‌کند و اکنون حاضر به پذیرش یافته‌های سیا درباره دست داشتن محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی نیست”.
به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha