روزنامه اتحاد ملت

دلار به خواب زمستانی رفت

معاملات امروز با تعادل نسبی آغاز شد اما به مانند روزهای گذشته هر چه بازار جلوتر رفت فشار عرضه ها نیز افزایش یافت. در این میان پالایشی‌ها بیشتر از سایر گروه‌ها تحت فشار عرضه قرار گرفتند و در ساعات پایانی معاملات بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

 

به گزارش روزنامه اتحاد ملت ، به نقل ازفرارو- این روزها بورس تهران روزهایی کم‌نوسان و توام با رخوتی را سپری می‌کند. روزهای که با نوسان‌های پردامنه بازارهای موازی نظیر سکه و ارز و همین‌طور بازارهای متلاطم جهانی همزمان شده است. از طرفی انتظار معامله گران برای آشکار شدن اثر تحریم‌ها و اقدامات عملی سیاست‌گذاران فاز احتیاط را در معاملات پر رنگ کرده است.

معاملات امروز با تعادل نسبی آغاز شد اما به مانند روزهای گذشته هر چه بازار جلوتر رفت فشار عرضه ها نیز افزایش یافت. در این میان پالایشی‌ها بیشتر از سایر گروه‌ها تحت فشار عرضه قرار گرفتند و در ساعات پایانی معاملات بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد هیجان در گروه بانکی و خودرویی فروکش کرده و نمادهای این گروه‌ها کمتر در معرض صف خرید یا فروش قرار گرفتند و اغلب در دامنه منفی ولی با درصدهای کم معامله شدند.

بازار بورس
در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۱ آذر شاخص کل بورس تهران با ۸۸۲ واحد کاهش در ارتفاع ۱۶۵.۳۵۲ ایستاد. نماد‌های فولاد، فخوزو فملی بیشترین اثر منفی و نماد فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل رقم زدند. ارزش کل معاملات حدود ۳۲۳ میلیارد تومان به ثبت رسید. به مانند دیروز بانک تجارت با ۱۶۰ میلیون سهم به ارزش ۲۲۲ میلیارد ریال بیشترین حجم معاملات بورس را بخود اختصاص داد.
گزارش روزانه بورس تهران
در معاملات امروز بازار فرابورس شاخص کل با کاهش ۶.۵۳ واحدی در عدد ۱۸۵۱ ایستاد. نماد‌های زاگرس و مارون بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های ذوب و هرمز بیشترین اثر مثبت را بر آیفکس رقم زدند. ذوب آهن با ۳۱۴ میلیون سهم به ارزش ۶۵ میلیارد تومان بیشترین حجم معاملات فرابورس را به خود اختصاص داد.
کلیت بازار
آخرین روز هفته گروه خودرویی شروعی متعادل و مثبتی داشت، اما این جو دیری نپایید و با آغاز نیمه دوم معاملات ورق برگشت و شاهد افزایش عرضه‌ها در این گروه بودیم. در این گروه به نظر می‌رسد خاذین راهش را از بقیه خودروسازان و قطعه سازان جدا کرد چرا که از همان ابتدای بازار شاهد اقبال سهامداران به این سهم بودیم و نماد روز معاملاتی خود را با صرف خریبد بیش از ۵ میلیونی پایان داد.
به اشتراک بگذارید

بر چسب ها

 نظر خود را ارسال کنید

 * 
 * 
 * 
تصویر امنیتی :  *  captcha